Un
dels temes que més debat generen en el món del suport educatiu, és
tal vegada el de quin tipus de suport és el que afavoreix tant als
alumnes amb necessitats i a la resta de grup.
L’ideal
seria fer ús de metodologies tan obertes com per poder incloure a
tots els nins d’una mateixa classe, i naturalment, aquestes
metodologies serien tractades dins d’un mateix espai, sense treure
a ningú de la classe.
El
que no podem evitar és pensar en les dificultats que suposa
treballar d’aquesta manera. Aconseguir programar classes prou
obertes per a tots i que funcionin, i ens donin resultats exitosos,
requereix molta feina darrere per part del mestre tutor, sempre
coordinant-se amb el mestre de suport.
Podem
considerar el fet de desdoblar el grup sempre i quan els alumnes que
surtin de l’aula treballin el mateix que els que queden, i que, els
grups siguin heterogenis sense considerar si els alumnes que surten
tenen algun tipus de dificultat. Així doncs, fer un desdoblament ens
ajudarà a treballar amb grups més reduïts.
D’aquesta
manera aconseguirem que els nins amb dificultats treballin amb els
seus companys sense ser exclosos, i a la vegada, tots els alumnes
podran treballar, alguns dies amb la figura de mestra tutora i
d’altres vegades amb la de mestra de suport.
Les
conseqüències de treballar fent desdoblament de grups homogenis
poden ser greus. Es poden produir problemes en la socialització, o
situacions on els nins que surten de l’aula amb freqüència
sofreixin comentaris o actituds negatives per part de la resta de
l’alumnat.
En
resum, consider que ambdós mètodes de suport són vàlids, sempre i
quan els desdoblaments es realitzin en grups heterogenis, i que si es
decideix deixar les dues figures dins l’aula, es treballi de forma
que els alumnes amb necessitats no es sentin discriminats.
Un
resum de les idees de la meva reflexió anterior es veuen plasmades al següent enllaç:
No hay comentarios:
Publicar un comentario