La
meva primera entrada la vull dedicar a parlar sobre la impressió que
m’ha causat l’assignatura de suport després d’haver
experimentat les primeres sessions.
El
que més m’ha cridat l’atenció és el punt de vista des del qual
es tracta el concepte “suport” i als alumnes que hi van lligats.
No es tracta de cercar solucions per aquests nins al marge del grup
sinó fer-ho d’una forma on tots els alumnes s’hi vegin
implicats.
Moltes
vegades associam el suport a un col·lectiu d’alumnes més
vulnerables amb necessitats educatives, quan en realitat no és així.
Les estratègies més correctes han de ser vàlides tant pels que
tenen aquestes necessitats com pels que no les tenen.
Durant
aquestes sessions he pogut observar com els recursos emprats
serveixen per a tots, que tots els alumnes tenen cabuda sense
exclusió de ningú.
Les
característiques essencials d’aquests recursos són: la inclusió
i motivació. Inclusió, pel que he esmentat anteriorment. L’altra
característica, la motivació es veu present a l’hora de plantejar
els objectius i a l’hora de qüestionar-mos la finalitat del
recurs. Quan plantejam els objectius hem d’intentar que estiguin a
l’abast de tots, adaptant-los, està clar, però aquests objectius
han de fer que els nins siguin capaços d’assolir-los d’una forma
satisfactòria, i d’aquesta manera la seva motivació augmentarà.
En
segon lloc, crec que també és important plantejar la finalitat del
recurs ja que conèixer-la farà que l’alumne (amb necessitats o
no) estigui motivat ja des d’un principi.
Finalment,
ens han recalcat durant aquestes primeres sessions que un aspecte
important és la importància d’un suport dins l’aula sempre que
sigui possible. Això remet al que he explicat abans. Aquest tipus de
suport estarà no només dirigit als alumnes amb més problemes, sinó
que també a la resta, i per tant serà més inclusiu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario