Una escola per a tots i totes!

Una escola per a tots i totes!

25 de abril de 2016

Les meves primeres impressions de l'assignatura

La meva primera entrada la vull dedicar a parlar sobre la impressió que m’ha causat l’assignatura de suport després d’haver experimentat les primeres sessions.
El que més m’ha cridat l’atenció és el punt de vista des del qual es tracta el concepte “suport” i als alumnes que hi van lligats. No es tracta de cercar solucions per aquests nins al marge del grup sinó fer-ho d’una forma on tots els alumnes s’hi vegin implicats.
 Moltes vegades associam el suport a un col·lectiu d’alumnes més vulnerables amb necessitats educatives, quan en realitat no és així. Les estratègies més correctes han de ser vàlides tant pels que tenen aquestes necessitats com pels que no les tenen.
 Durant aquestes sessions he pogut observar com els recursos emprats serveixen per a tots, que tots els alumnes tenen cabuda sense exclusió de ningú.


    


Les característiques essencials d’aquests recursos són: la inclusió i motivació. Inclusió, pel que he esmentat anteriorment. L’altra característica, la motivació es veu present a l’hora de plantejar els objectius i a l’hora de qüestionar-mos la finalitat del recurs. Quan plantejam els objectius hem d’intentar que estiguin a l’abast de tots, adaptant-los, està clar, però aquests objectius han de fer que els nins siguin capaços d’assolir-los d’una forma satisfactòria, i d’aquesta manera la seva motivació augmentarà.
En segon lloc, crec que també és important plantejar la finalitat del recurs ja que conèixer-la farà que l’alumne (amb necessitats o no) estigui motivat ja des d’un principi.  
Finalment, ens han recalcat durant aquestes primeres sessions que un aspecte important és la importància d’un suport dins l’aula sempre que sigui possible. Això remet al que he explicat abans. Aquest tipus de suport estarà no només dirigit als alumnes amb més problemes, sinó que també a la resta, i per tant serà més inclusiu.











No hay comentarios:

Publicar un comentario