Quan dins d'un grup trobam a una persona amb discapacitat intel·lectual, hem d'anar molt amb compte amb les possibles situacions d'exclusió. Per tal de normalitzar l'entorn és molt freqüent fer ús de les dinàmiques de cohesió de grup.
Els principis d'aquestes activitats serien:
- Crear climes que facilitin la interacció i relació (participació activa).
- Partir de les sensacions, estats d'ànim o sentiments; per això és important saber l'estat dels alumnes, i concretament d'aquell alumne amb discapacitat.
- Agrupacions heterogènies
- Reflexió constant.
- Educació compartida entre iguals.
Per tal de què tots alumnes se sentin inclosos, ells mateixos aportaran experiències i vivències que faran que sigui necessari activar els sentits, desenvolupar les habilitats del cos i accedir i treballar mitjançant els sentiments.
Quant a la duració de les dinàmiques, trobam que les activitats preparades són dinàmiques i només duren una hora. Això fa que els nins que no poden mantenir durant molt de temps l' atenció no s'atabalin.
A més, els continguts que es treballen solen dur implícits continguts relacionats amb valors i actituds. D'aquesta forma es realitzaran tallers o dinàmiques que millorin el treball en grup, de la mateixa manera que s’ha de treballar el fet de rebre crítiques o consells.
Finalment, ens centrarem en el tema de les etiquetes. No hem de permetre que els alumnes s'etiquetin negativament, i per tal d'evitar això, nosaltres com a mestres hem de ser els primers a respectar les diferències.
No hay comentarios:
Publicar un comentario