Una
part important de l'assignatura de suport ha estat basada en
intervencions d'experts en l'àmbit o bé de persones que ens
han vengut a
contar les seves experiències personals lligades amb aquest món.
Una de les visites que vàrem rebre ens va venir a parlar de les
aules UEECO.
Es tracta d' una modalitat d'escolarització destinada a aquells alumnes que presenten necessitats educatives especials associades a discapacitat psíquica moderada, a trastorns greus del desenvolupament, a discapacitat motriu severa, o a plurideficiències que necessiten suports molt individualitzats i específics així com adaptacions curriculars significatives en pràcticament totes les àrees curriculars i estratègies educatives molt diferenciades de la resta d'alumnes.
L'objectiu d'aquests espais és garantir el desenvolupament màxim de les capacitats que té cada alumne en l'àmbit individual i l'organització de l'aula és molt flexible i sempre s'adapta a les necessitats concretes de cada un dels alumnes.
Solen ser aules decorades de tal forma que els alumnes se sentin acollits i amb ganes d'anar-hi. A més, ells no les coneixen com "Aules UECCO" sinó amb noms com: Aula de colors, aula de diversió... La nomenclatura ajuda que aquests alumnes no se sentin tan diferents de la resta.
Es tracta d' una modalitat d'escolarització destinada a aquells alumnes que presenten necessitats educatives especials associades a discapacitat psíquica moderada, a trastorns greus del desenvolupament, a discapacitat motriu severa, o a plurideficiències que necessiten suports molt individualitzats i específics així com adaptacions curriculars significatives en pràcticament totes les àrees curriculars i estratègies educatives molt diferenciades de la resta d'alumnes.
L'objectiu d'aquests espais és garantir el desenvolupament màxim de les capacitats que té cada alumne en l'àmbit individual i l'organització de l'aula és molt flexible i sempre s'adapta a les necessitats concretes de cada un dels alumnes.
Solen ser aules decorades de tal forma que els alumnes se sentin acollits i amb ganes d'anar-hi. A més, ells no les coneixen com "Aules UECCO" sinó amb noms com: Aula de colors, aula de diversió... La nomenclatura ajuda que aquests alumnes no se sentin tan diferents de la resta.
Ens va explicar que al centre al qual ell està disposen d'un espai d'aquest caire, i que en ella es duen a terme activitats que motiven a aquests nins amb necessitats educatives. Realitzen activitats que a un centre ordinari no realitzarien (jardineria o cuina, per exemple), i que tot el que fan resulta motivant pels nins i per tant, provoca un major aprenentatge. L'educació emocional té un paper molt important.
PERÒ... PENSAU QUE LES AULES UEECO SÓN LA SOLUCIÓ?
Malgrat totes les característiques esmentades, des del moment que es produeix una separació entre alumnes amb diferents característiques, no es dóna la inclusió. És cert que aquesta opció és més fàcil que la de què convisquin dins una mateixa aula alumnes amb diferents necessitats. Si optam per tirar endavant amb l'aula UEECO el més adient és considerar els resultats i els beneficis que pot aportar aquest tipus d'aula al centre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario