Una escola per a tots i totes!

Una escola per a tots i totes!

25 de abril de 2016

Com podem aprofitar tots els punts forts de tots els alumnes?

El tipus de suport que es decideix fer dins l’aula determinarà en certa manera la relació entre els alumnes d’aquesta. Si s’opta per dur a terme un suport fora de l’aula, la relació o vincles afectius que es puguin crear entre alumnes seran més be pocs. En canvi si els alumnes es troben dins d’un mateix espai, és més probable que es crei una relació d’amistat. 

Personalment, crec que el fet de que tots els alumnes romanguin dins la mateixa aula no només és positiu en l’àmbit de relació afectiva, sinó que també ho és per l’àmbit educatiu. Tenen tant que aprendre els nins uns dels altres que des del moment que n’agafam a uns quants i els treim de l’aula el que feim és impedir que es puguin donar aquests aprenentatges tan importants.

D’altra banda, potser que els mestres ens buidem el cap per trobar estratègies inclusives i aptes per a tots, i en realitat tenim la solució davant els ulls. L’aprenentatge entre iguals està infravalorat i potser és una de les millors tècniques per a que els nins aprenguin uns dels altres, i això és aplicable, per suposat en el cas de que a l’aula trobem alumnes amb algun tipus de necessitat.

En resum, la qüestió és crear un ambient favorable on aquests nins que requereixen de més ajuda es trobin còmodes per poder desenvolupar tot el seu potencial, i que millor que fer-ho amb l’ajuda dels que són els seus amics. D’aquesta manera aconseguirem una motivació extra. Ells mateixos veuran que són el vertader centre de l’aprenentatge i que són capaços de participar en el procés d’E-A de forma activa.



No hay comentarios:

Publicar un comentario