El
tipus de suport que es decideix fer dins l’aula determinarà en
certa manera la relació entre els alumnes d’aquesta. Si s’opta
per dur a terme un suport fora de l’aula, la relació o vincles
afectius que es puguin crear entre alumnes seran més be pocs. En
canvi si els alumnes es troben dins d’un mateix espai, és més
probable que es crei una relació d’amistat.
Personalment,
crec que el fet de que tots els alumnes romanguin dins la mateixa
aula no només és positiu en l’àmbit de relació afectiva, sinó
que també ho és per l’àmbit educatiu. Tenen tant que aprendre
els nins uns dels altres que des del moment que n’agafam a uns
quants i els treim de l’aula el que feim és impedir que es puguin
donar aquests aprenentatges tan importants.
D’altra
banda, potser que els mestres ens buidem el cap per trobar
estratègies inclusives i aptes per a tots, i en realitat tenim la
solució davant els ulls. L’aprenentatge entre iguals està
infravalorat i potser és una de les millors tècniques per a que els
nins aprenguin uns dels altres, i això és aplicable, per suposat en
el cas de que a l’aula trobem alumnes amb algun tipus de
necessitat.
En
resum, la qüestió és crear un ambient favorable on aquests nins
que requereixen de més ajuda es trobin còmodes per poder
desenvolupar tot el seu potencial, i que millor que fer-ho amb
l’ajuda dels que són els seus amics. D’aquesta manera
aconseguirem una motivació extra. Ells mateixos veuran que són el
vertader centre de l’aprenentatge i que són capaços de participar
en el procés d’E-A de forma activa.
El
tipus de suport que es decideix fer dins l’aula determinarà en
certa manera la relació entre els alumnes d’aquesta. Si s’opta
per dur a terme un suport fora de l’aula, la relació o vincles
afectius que es puguin crear entre alumnes seran més be pocs. En
canvi si els alumnes es troben dins d’un mateix espai, és més
probable que es crei una relació d’amistat.
Personalment,
crec que el fet de que tots els alumnes romanguin dins la mateixa
aula no només és positiu en l’àmbit de relació afectiva, sinó
que també ho és per l’àmbit educatiu. Tenen tant que aprendre
els nins uns dels altres que des del moment que n’agafam a uns
quants i els treim de l’aula el que feim és impedir que es puguin
donar aquests aprenentatges tan importants.
D’altra banda, potser que els mestres ens buidem el cap per trobar estratègies inclusives i aptes per a tots, i en realitat tenim la solució davant els ulls. L’aprenentatge entre iguals està infravalorat i potser és una de les millors tècniques per a que els nins aprenguin uns dels altres, i això és aplicable, per suposat en el cas de que a l’aula trobem alumnes amb algun tipus de necessitat.
En resum, la qüestió és crear un ambient favorable on aquests nins que requereixen de més ajuda es trobin còmodes per poder desenvolupar tot el seu potencial, i que millor que fer-ho amb l’ajuda dels que són els seus amics. D’aquesta manera aconseguirem una motivació extra. Ells mateixos veuran que són el vertader centre de l’aprenentatge i que són capaços de participar en el procés d’E-A de forma activa.

No hay comentarios:
Publicar un comentario