Una escola per a tots i totes!

Una escola per a tots i totes!

25 de abril de 2016

Nins amb altes capacitats, els grans oblidats


La majoria de vegades quan parlam d’alumnes que requereixen una atenció especial pensam només en alumnes amb necessitats educatives d’aprenentatge, però poques vegades ens enrecordam dels alumnes d’altes capacitats. 

Jo també era de les que pensava que els alumnes amb altes capacitats no suposen cap tipus de pertorbació dins l’aula, i que el que fan es facilitar el treball, però no és així. Fins que no ho he experimentart en primera persona, no he pogut veure l’atenció que necessiten aquests nins. 

Els alumnes diagnosticats amb altes capacitats són alumnes que acaben la feina en la meitat de temps que la resta. A més, el fet de tenir altes capacitats fa que s’avorreixin a classe i per tant perdin el fil.

És difícil satisfer les necessitats de tots els alumnes dins d’una aula ja que tots i cadascun d’ells són diferents, i per conseqüència els seus ritmes d’aprenentatge també ho són. Per tant, al meu centre s’ha optat per fer amb els nins amb aquestes característiques és que facin una feina extra a la resta. Aquests nins disposen de molt de més temps al final de les sessions perquè acaben les feines amb molta antelació. 

Quan acaben les tasques, surten al passadís, on tenim taules i cadires, i allà es posen a treballar en el seu projecte, pensat i duit a terme només per ells. La mestra els hi dona les indicacions però com que són nins autònoms, la feina plantejada la realitzen tots sols, sense tenir un mestre supervisant tota l’estona. 

Consider que aquesta opció de treball no és la més adequada, ja que de certa forma el que estam fent és excloure. Tal vegada el que s’hauria d’aconseguir és plantejar tasques més obertes on tots els nins tenguin cabuda, i no només pensar en adaptar les activitats als nins amb necessitats, sinó que també considerar als oblidats nins amb altes capacitats.


                                     

No hay comentarios:

Publicar un comentario