
Un dels temes que més debat ha generat els darrers anys és el dels llibres de text. Són moltes les opinions sobre aquest tema. Moltes i diverses. Alguns mestres que es posicionen a favor d'aquests s'excusen dient que faciliten molt la feina, i que així, saben exactament el que han de tractar a cada una de les unitats en les quals es divideix el llibre.
D'altra
banda trobam als mestres que defensen una educació sense fer ús
d'ells, ja que opinen que treballar seguint únicament
amb llibre de text ferma al mestre, i no li permet realitzar tasques
que puguin incloure a tothom.
Utilitzar
el llibre de text suposa a què tots els alumnes d'una mateixa classe,
cadascun amb ritmes d'aprenentatge diferent, s'hagin d'adaptar a uns
mateixos continguts i objectius. Això va en contra dels principis de
la inclusió, ja que no respecta des de cap punt de vista les
necessitats dels alumnes en cada situació.
És
cert que treballar amb llibre facilita la feina, però ningú ha dit
que ser mestre sigui fàcil. La nostra tasca com a mestres ha de fer
que tots els alumnes d'un grup se sentin còmodes i puguin assolir
els objectius, cadascun d'ells dins de les seves possibilitats.
En
definitiva; treballar amb llibre és una de les metodologies menys
inclusives, sota el meu parèixer, i més tenint en compte totes les
estratègies i metodologies que han anat sortint darrerament, que ens
permeten impartir sessions a l'abast de tothom amb més llibertat de
la que ens donen els llibres de text.
No hay comentarios:
Publicar un comentario