El
meu centre de pràctiques és un macrocentre, de tres línies, que no
té una línia de suport definida. Podria
definir aquest suport com una tasca poc organitzada; es nota que no
hi ha una coordinació entre mestra de suport i tutora. La mestra de
suport arriba a l’aula, i demana a veure que té pensat fer la
tutora, i si ella creu que és necessari que quedi a ajudar als nins
amb més dificultats. En tot cas, si queda a l’aula no s’encarrega
única i exclusivament dels nins que tenen problemes.
Altres
dies, la mestra de suport arriba i comença a nombrar als nins que
han de sortir de l’aula, juntament amb la resta de nins amb
dificultats de la resta de nivell. S’envan a l’aula de suport i
allà solen fer activitats per reforçar la lectoescriptura i a
vegades de matemàtiques.
Personalment,
crec que la tasca de suport és suficientment important com per
tenir-la ben organitzada. És vital que la mestra de suport i la
tutora és coordinin i mantenguin una comunicació constant per
definir el tipus de suport que es farà amb aquell grup i les
activitats que es poden realitzar aprofitant aquesta segona figura,
no només pensant en els nins amb problemes, sinó en tot el grup
classe.
Tal
vegada el fet de que només vengui la mestra de suport a l’aula
dues vegades a la setmana, dificulta el poder realitzar activitats
innovadores, dirigides a tot el grup i no tan sols a una petita
minoria. Així doncs, tal vegada el problema sigui una mescla entre
manca de temps i d’organització.
No hay comentarios:
Publicar un comentario