Una escola per a tots i totes!

Una escola per a tots i totes!

25 de abril de 2016

El suport al meu centre de pràctiques



El meu centre de pràctiques és un macrocentre, de tres línies, que no té una línia de suport definida. Podria definir aquest suport com una tasca poc organitzada; es nota que no hi ha una coordinació entre mestra de suport i tutora. La mestra de suport arriba a l’aula, i demana a veure que té pensat fer la tutora, i si ella creu que és necessari que quedi a ajudar als nins amb més dificultats. En tot cas, si queda a l’aula no s’encarrega única i exclusivament dels nins que tenen problemes.

Altres dies, la mestra de suport arriba i comença a nombrar als nins que han de sortir de l’aula, juntament amb la resta de nins amb dificultats de la resta de nivell. S’envan a l’aula de suport i allà solen fer activitats per reforçar la lectoescriptura i a vegades de matemàtiques.

Personalment, crec que la tasca de suport és suficientment important com per tenir-la ben organitzada. És vital que la mestra de suport i la tutora és coordinin i mantenguin una comunicació constant per definir el tipus de suport que es farà amb aquell grup i les activitats que es poden realitzar aprofitant aquesta segona figura, no només pensant en els nins amb problemes, sinó en tot el grup classe.

Tal vegada el fet de que només vengui la mestra de suport a l’aula dues vegades a la setmana, dificulta el poder realitzar activitats innovadores, dirigides a tot el grup i no tan sols a una petita minoria. Així doncs, tal vegada el problema sigui una mescla entre manca de temps i d’organització.



No hay comentarios:

Publicar un comentario