Una
de les tasques que he desenvolupat durant el període de pràctiques
és la tasca de mestra de suport. El fet de que la mestra de suport
del centre no estigui present a la meva aula durant totes les
sessions ha fet que m’hagi hagut de fer càrrec d’alguns alumnes
amb necessitats durant algunes sessions on la tutora estava fent
classe per a la resta. Això ho ha provocat el fet de que les
sessions no estiguin a l’abast de tots.
Aquest
tipus d’activitat d’educació individualitzada que he hagut de
desenvolupar m’ha conduit a que conegués més d’aprop a aquests
alumnes que tal vegada quan estan amb la resta de grup passen més
desapercebuts, ja sigui perquè els hi costa més xerrar o perquè no
entenen el que s’està fent.
He
hagut de pensar estratègies o formes de treballar el mateix que la
resta però d’una forma més simple o simplement, d’una forma
diferent, per a que ho pugui entendre. M’he hagut d’armar de
paciència, repetir les coses moltes vegades i tenir present en tot
moment les dificultats que té aquell alumne que no li permeten
captar les informacions ni tampoc pensar de forma raonada abans de
donar qualsevol resposta al que li demanis.
No
és gens fàcil, tal vegada perquè no tenc rodatge amb nins
d’aquestes característiques o perquè realment acab d’entrar com
aquell que diu dins del món de suport. També cal dir que aquesta
opció d’enviar el nin amb NESE amb la mestra de suport, o en
aquest cas amb la practicant, és la més fàcil, però tot i així
la tasca no ho és gens.
No hay comentarios:
Publicar un comentario