Una
de les peces imprescindibles dins del procés d'ensenyament són les
famílies, un element que a simple vista pareix extern a l'escola,
però que té més importància de la que creim.
Els
mestres només controlam als nins quan estan dins l'aula, però...
què passa quan surten d'aquest espai?
És
aquí on entren les famílies; l'estatus socioeconòmic de les quals
té molt a veure si ens referim a la motivació rebuda a casa. Trobam
que les famílies amb un estatus socioeconòmic més alt, són les
d’aquells nins que destaquen sobre la resta, ja que fora de l’aula
reben motivacions extres per enriquir-se i culturitzar-se.
Quan
et trobes dins l’aula i comences a treballar amb un grup te’n
adones de quins nins són els que pertanyen a aquest tipus de
famílies. Són nins que tenen un pensament elaborat, i raonen les
respostes i intervencions durant les classes, també són nins que
són organitzats, porten els deures quan toca i els porten ben fets.
Situacions com aquestes t’ajuden a veure la implicació de la
família, i de la importància que té que el nin es desenvolupi en
un ambient enriquidor.
En
resum, les famílies han de ser un element més del procés com ho
són els mestres o els alumnes. I a més, la comunicació entre tots
els elements que conformen el procés és completament necessari.
No hay comentarios:
Publicar un comentario