Una escola per a tots i totes!

Una escola per a tots i totes!

11 de mayo de 2016

Inclusió dels alumnes hospitalitzats

Un dels casos més forts que podem trobar dins de les discapacitats és el dels nins hospitalitzats. Són alumnes que per causa d'una malaltia no poden acudir a l'aula ordinària.
Quan parlam d'aquests nins, no només estam tocant l'àmbit educatiu, sinó que també ve implícita la part més emocional i humana. I tampoc ens referim només a aquests nins, sinó que les seves famílies hi tenen un paper molt important. S'ha de tenir en compte la inestabilitat emocional en què es veuen immersos per la situació en la qual es troben i la necessitat de donar-los suport quan la necessitin.

La malaltia que pateixen no implica necessàriament tenir problemes d'aprenentatge. Així doncs, si no patissin aquella malaltia podrien seguir les sessions com la resta dels seus companys. Per tal de què aquests nins no perdin el fil de la seva classe i puguin anar aprenent paral·lelament amb el seu grup trobam aules dins els hospitals. Són els nins els que decideixen si volen anar a aquestes aules. Per a ells, aquestes estones dins l'aula els hi serveix per sortir de l'habitació en la qual es troben avorrits hospitalitzats i evadir-se, així com poden, de la seva situació.

Centrats en l'àmbit acadèmic, trobam que en aquests casos, un pilar fonamental és la comunicació entre escola-hospital. Veim que tenen molta importància les noves tecnologies, que fan que aquesta necessària comunicació sigui més fàcil de dur a terme. Tot i que com a handicap, ens trobam que aquests nins, quan surten del seu espai per anar a les aules, mostren un cert rebuig cap a les TIC i cerquen passar el seu temps amb jocs que fomentin el contacte amb la resta de nins amb què es troben a l'aula.




No hay comentarios:

Publicar un comentario