A
l'hora d'establir un estil d'aprenentatge per a l' aula,
el mestre s'enfronta a una sèrie de problemes que tendran ressò
al procés educatiu; la seva elecció serà la responsable de què
tots els nins aprenguin de forma significativa. L'elecció dels
materials d'aula és molt important; s'ha de preveure quins seran
aquells més vàlids per a tots.
El
primer que haurà de fer és conèixer als alumnes, ja que un estil
d'aprenentatge s'ha de decidir en referència al pensament dels
alumnes, centrant l'atenció en quin serà el més adient per ells i
que doni els millors resultats.
Quan parlam d'estils
d'aprenentatge, veim que
cadascun d'aquests models té a veure amb una forma diferent de veure
la realitat. Podríem dir que van lligats amb les diferents
intel·ligències que trobam.
I
la cosa és que des de sempre, el tractament per igual de totes les
intel·ligències dins l'aula no s'ha produït, i per tant, tampoc
s'han tengut en
compte els diferents estils d'aprenentatge. Els docents d'han
acomodat a un estil i ara se'ls fa difícil obrir la mentalitat
i incloure'n de nous a la seva aula.
És
cert que no tota la responsabilitat la tenen els mestres, sinó que
també hi juga un paper important les habilitats cognitives, la forma
de ser i de pensar dels alumnes. Però si que
podem dir que el desenvolupament de la part que depén dels
alumnes només es pot dur a terme si el mestre planteja una forma de
desenvolupament de les seves sessions vàlides per tots ells.
Finalment,
s'inclou un llistat dels diferents estils de pensament que poden
tenir els alumnes; base de la qual partirà el mestre per elegir
l'estil d'aprenentatge:
- Pensament analític
- Pensament analògic
- Pensament creatiu
- Pensament crític
- Pensament deliberatiu
- Pensament lògic
- Pensament pràctic
- Pensament reflexiu
- Pensament sistèmic
No hay comentarios:
Publicar un comentario