Una escola per a tots i totes!

Una escola per a tots i totes!

26 de mayo de 2016

Com podem treballar a l'aula perquè tots els infants puguin tenir cabuda?

A l'hora d'establir un estil d'aprenentatge per a l' aula, el mestre s'enfronta a una sèrie de problemes que tendran ressò al procés educatiu; la seva elecció serà la responsable de què tots els nins aprenguin de forma significativa. L'elecció dels materials d'aula és molt important; s'ha de preveure quins seran aquells més vàlids per a tots.

El primer que haurà de fer és conèixer als alumnes, ja que un estil d'aprenentatge s'ha de decidir en referència al pensament dels alumnes, centrant l'atenció en quin serà el més adient per ells i que doni els millors resultats.

Quan parlam d'estils d'aprenentatge, veim que cadascun d'aquests models té a veure amb una forma diferent de veure la realitat. Podríem dir que van lligats amb les diferents intel·ligències que trobam.
I la cosa és que des de sempre, el tractament per igual de totes les intel·ligències dins l'aula no s'ha produït, i per tant, tampoc s'han tengut en compte els diferents estils d'aprenentatge. Els docents d'han acomodat a un estil i ara se'ls fa difícil obrir la mentalitat i incloure'n de nous a la seva aula.

És cert que no tota la responsabilitat la tenen els mestres, sinó que també hi juga un paper important les habilitats cognitives, la forma de ser i de pensar dels alumnes. Però si que podem dir que el desenvolupament de la part que depén dels alumnes només es pot dur a terme si el mestre planteja una forma de desenvolupament de les seves sessions vàlides per tots ells.

Finalment, s'inclou un llistat dels diferents estils de pensament que poden tenir els alumnes; base de la qual partirà el mestre per elegir l'estil d'aprenentatge:


  • Pensament analític
  • Pensament analògic
  • Pensament creatiu
  • Pensament crític
  • Pensament deliberatiu
  • Pensament lògic
  • Pensament pràctic
  • Pensament reflexiu
  • Pensament sistèmic

No hay comentarios:

Publicar un comentario