Una
de les discapacitats que vàrem tractar és la visual. El
més interessant d'aquella sessió va ser la metodologia que varen
tractar perquè fos vàlida per un alumne amb discapacitat
visual. Parlam de
la metodologia sensorial.
La
metodologia sensorial és vàlida tant per nins amb discapacitats en
general, no només visuals, i a la vegada també serveix per
a la resta d'alumnat sense cap tipus de discapacitat. Això fa
que sigui una metodologia inclusiva.
Si
ens centram en
l'alumnat amb discapacitat visual, trobam que
aquesta metodologia és una de les més efectives, ja que si aquest
alumne no pot fer servir el sentit de la vista per poder aprendre,
haurà de fer servir la resta dels sentits per poder aconseguir el
mateix que la resta de companys que sí que gaudeixen del seu sentit
de la vista.
Així
doncs, serà molt positiu fer servir molts de materials
manipulables i així desenvolupar el sentit del tacte, però
també podem aprofitar la resta dels sentits; treballarem també amb
els sentits de l'oïda o fins i tot amb el del gust o l'olfacte.
Finalment,
parlarem de la importància d'aquesta metodologia com a estratègia
per a rompre amb la metodologia tradicional de desenvolupament de les
sessions. És una metodologia innovadora vàlida per a tots que pot
fer que les sessions siguin més motivadores i siguin seguides per
més alumnes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario