Una escola per a tots i totes!

Una escola per a tots i totes!

10 de mayo de 2016

La discapacitat visual i la metodologia sensorial

Una de les discapacitats que vàrem tractar és la visual. El més interessant d'aquella sessió va ser la metodologia que varen tractar perquè fos vàlida per un alumne amb discapacitat visual. Parlam de la metodologia sensorial.

La metodologia sensorial és vàlida tant per nins amb discapacitats en general, no només visuals, i a la vegada també serveix per a la resta d'alumnat sense cap tipus de discapacitat. Això fa que sigui una metodologia inclusiva.

Si ens centram en l'alumnat amb discapacitat visual, trobam que aquesta metodologia és una de les més efectives, ja que si aquest alumne no pot fer servir el sentit de la vista per poder aprendre, haurà de fer servir la resta dels sentits per poder aconseguir el mateix que la resta de companys que sí que gaudeixen del seu sentit de la vista.

Així doncs, serà molt positiu fer servir molts de materials manipulables i així desenvolupar el sentit del tacte, però també podem aprofitar la resta dels sentits; treballarem també amb els sentits de l'oïda o fins i tot amb el del gust o l'olfacte.

Finalment, parlarem de la importància d'aquesta metodologia com a estratègia per a rompre amb la metodologia tradicional de desenvolupament de les sessions. És una metodologia innovadora vàlida per a tots que pot fer que les sessions siguin més motivadores i siguin seguides per més alumnes.


No hay comentarios:

Publicar un comentario