Una escola per a tots i totes!

Una escola per a tots i totes!

2 de mayo de 2016

Deixem les etiquetes de banda

Una de les lluites lligades als infants NEE i NESE són les etiquetes. I no em referesc al nom que se li dóna a la dificultat o trastorn que pugui presentar, sinó al nom "vulgar" que se li dóna pel simple fet de no ser igual a la resta. També és important dir que moltes de les etiquetes que s'adjudiquen als infants solen ser prèvies al diagnòstic, i per tant, són atacs gratuïts que reben uns pobres infants que tal vegada estan esprement al màxim el seu potencial.


L'etiquetatge pot venir donat per part de l'entorn del nin, tant per part dels companys com fins i tot dels mestres. El problema ve quan el nin es creu allò que li diuen; després de sentir tantes vegades que no val per res, s' ho acaba creient. A aquestes edats els nins són plàstics i els comentaris o les actituds que puguin rebre en el període de la infància poden condicionar la seva forma de ser.

El suport que es doni a l'aula té un paper important en el tema de les etiquetes, ja que si s'opta per treure al nin de l'aula, estam augmentant les diferències dels nins amb dificultats i la resta.
Dinàmiques de cohesió i altres activitats per acollir a aquests nins són estratègies ideals perquè se sentin a gust dins del grup i a la vegada evitarem que apareguin les etiquetes.

El que ens hem de plantejar és si és necessari i imprescindible la classificació d'aquests infants. Si el fet de posar nom al seu problema els ajudarà o més aviat els condicionarà. Està clar que quan es realitza un diagnòstic s'ha de posar nom a la dificultat, però s'ha d'anar amb compte a les conseqüències que pot tenir aquest fet. No només s'ha de considerar la reacció dels infants, sinó també s'ha de tenir en compte la reacció dels que els envolten a ells.

Tal vegada si els deixem d'etiquetar els deixarem ser!


No hay comentarios:

Publicar un comentario