Una escola per a tots i totes!

Una escola per a tots i totes!

14 de mayo de 2016

La discapacitat auditiva i la comunicació per gestes

Una bona forma d'incloure a un alumne amb discapacitat auditiva dins l'aula és comunicar-nos amb ell a través de les gestes. D'aquesta forma, el nin veurà que si la resta coneix el seu codi per poder comunicar-se, ho podrà fer sense que existeixi una por a rebuig per part dels companys.

Podem establir una classificació dels diferents tipus de comunicació de gestes que trobam:
  • Dactilogia: Els dits representen cadascuna de les lletres de l'alfabet. No és necessari que tots ens aprenguem tot l'alfabet de signes, però el que sí que seria l'ideal és que paraules bàsiques i d'ús diari fossin conegudes per tots en el llenguatge de signes.


  • Comunicació bimodal: Ús paral∙lel de signes i de la parla, adoptant l’estructura sintàctica del llenguatge oral i acompanyant l’emissió oral amb el vocabulari del llenguatge gestual.


  • Llenguatge de signes: Permet expressar qualsevol idea per abstracte que pugui ser, per tant és considerat un llenguatge com ho són l’oral i l’escrit.



No hay comentarios:

Publicar un comentario