Els
nins amb trastorns de conducta solen ser nins emocionalment
inestables; per això és imprescindible saber quines són les causes
que provoquen aquestes conductes.
L'ideal
en aquests casos és plantejar activitats que es centrin sobretot en
com se sent el nin en cada moment. És recomanable fer algunes
preguntes abans d'iniciar la classe com per exemple:
- Com et sents avui?
- Quin objectiu et proposes avui?
- Quina
paraula bonica diràs avui?
I
també al final del dia assegurar-nos de què aquell nin ha pogut
controlar la seva conducta preguntant-los coses com:
- Com has passat el dia d'avui?
- Digues
alguna cosa que has après.
Per
tal de què no es sentin diferents, podríem optar per fer una xerrada
al final de dia entre tots en la que cada alumne expressàs els seus
sentiments i emocions.
Per
acabar recalcaré la importància d' intervenir en el moment que es
doni un conflicte, i parlar d'allò que ha ocorregut per tal de fer
reflexionar a l'alumne i que no es torni a repetir. Igual que quan la
conducta sigui favorable, se li haurà de reconèixer perquè se'n
adoni que quan fa les coses de forma correcta se li té en compte
i no només se'l critica quan ho fa malament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario